Föreningen

Föreningen har en stor bredd med aktiviteter för livets alla skiftningar och behov. Vår ambition är rörelse hela livet. Vår Förening erbjuder allt från motionsverksamhet, lekfull gymnastik för barn, till träning och tävling på elitnivå. Det ska vara lätt att träna med oss. Därför lägger vi stor vikt vid att man ska kunna motionera i sin närmiljö. Många av våra gympapass och det mesta av vår barnverksamhet bedrivs därför på olika platser runt om i Uppsala och vi kan erbjuda träning på olika dagar och tider. Hos oss är alla välkomna.

Föreningen ska skapa en verksamhet där medlemmen och ledaren växer och utvecklas som människa oavsett ålder. Vårt mål är att erbjuda lättillgänglig och rolig träning för alla, oavsett ålder och tidigare erfarenhet av gymnastik.

Vi står för:

Glädje och gemenskap: I vår Förening har vi roligt tillsammans och stödjer och uppmuntrar varandra.

Trygghet och utveckling: Vi strävar efter att alla ska bli sedda, stärkta och bekräftade och utvecklas utifrån sina egna förutsättningar i en trygg och säker miljö.

Respekt: Vi lyssnar på varandras åsikter och vi accepterar varandras olikheter.

Historia

Uppsala Gymnastikförening bildades 1914 under namnet ”Sällskapet för Frivilliga Gymnastikens Främjande i Uppsala”. Med åren har föreningen förändrats och vid årsmötet 1994 antogs nya stadgar och namnbyte till just ”Uppsala Gymnastikförening”.

Föreningen har idag ca 900 medlemmar, fördelat på Gymmix, barn- och ungdomsgymnastik och tävlingsverksamhet. Tävlingsverksamhet existerar idag inom disciplinerna trampolin och MAG.

Föreningsinformation

Uppsala Gymnastikförening